Vraag en antwoord

Rondom de kaartverkoop kunnen een hoop vragen ontstaan. Dit kan zijn bij de aanmelding, als de deelnemerslijsten op school worden opgehangen, maar ook in een later gedeelte van de kaartverkoop.

Om de vragen zo snel mogelijk te beantwoorden, hebben wij hieronder een vraag en antwoord gedeelte opgezet. Hier kan je zelf het antwoord op je vraag zoeken. Als je vraag er niet tussen staat of er zijn nog onduidelijkheden, dan kan je een mailtje sturen naar kaartverkoop2018@ijvo.nl. Wij proberen dan zo snel mogelijk te antwoorden.
Let op: omdat het vrijwilligerswerk is en blijft, kan het wel enige tijd duren voor je antwoord krijgt.

Daarnaast zijn wij op de zondag voor de IJVO en tijdens de IJVO te vinden op het voorterrein bij de fietsenstalling.
Hier staan wij met een kaartverkoop kraam en kunnen we al uw vragen beantwoorden. De kraam wordt aangegeven door middel van het hiernaast getoonde bord.

 

 

 
 
 

 

Snel zoeken FAQ

Inschrijven

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Ik heb geen e-mailadres, kan ik nu niet inschrijven voor de IJVO?

    Natuurlijk kan je je gewoon inschrijven voor de IJVO. Wellicht is er iemand in je omgeving die je hierbij kan helpen. Vraag een vriend of familielid of je via zijn of haar e-mailadres mag inschrijven. Let op: controleer wel regelmatig of de IJVO mail heeft gestuurd naar dit e-mailadres.

  • Ik ga verhuizen tussen nu en de IJVO, welk adres moet ik opgeven?

    Controleer tijdens de digitale inschrijving of later in MIJN IJVO of al de persoonlijke gegevens kloppen. Het enige dat via de post verzonden wordt, mits betaald met iDEAL, is de IJVO-kaart. Het is dus belangrijk om het adres op te geven waar je begin juli woont. Verhuis je nadat je de IJVO-kaart hebt binnen gekregen, pas dan daarna op MIJN IJVO je gegevens aan. De link naar deze internet applicatie vind je in de bevestiging van de digitale inschrijving.

  • Waarom kan mijn vriendje/vriendinnetje zich al wel digitaal inschrijven en ik niet?

    Het kan zijn dat je vriendje of vriendinnetje zich al kan inschrijven omdat zijn of haar ouder(s) vrijwilliger(s) zijn bij de IJVO. Deze kinderen kunnen zich al eerder inschrijven dan de overige kinderen. Dit heeft echter geen effect op het loten.

  • Ik ben ... jaar oud, in welke wijk moet ik me inschrijven?

    De wijken op de IJVO zijn ingedeeld op schoolgroep. De volgende verdeling hanteren wij:
    Groep 3-4: jongstewijken
    Groep 5-6: middenwijken
    Groep 7-8: oudstewijken

  • Ik heb me niet ingeschreven voor de IJVO maar wil toch komen. Kan dit?

    Nee. Zonder inschrijving is er geen enkele mogelijkheid om alsnog deel te nemen aan de IJVO.

  • Ik heb me niet ingeschreven, maar heb toch een kaart weten te bemachtigen. Kan ik nu alsnog naar de IJVO

    Nee. Zonder inschrijving is er geen enkele mogelijkheid om alsnog deel te nemen aan de IJVO.
    Ook als je alsnog een kaart hebt weten te bemachtigen (d.m.v. bijvoorbeeld overname), kan dit niet.

    Geen inschrijving is geen deelname aan de IJVO

Mijn hut (digitaal inschrijven)

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Waarom kan mijn (oudere) broer/zus al wel digitaal inschrijven en ik niet?

    Het digitaal inschrijven kan op het moment alleen gedaan worden door kinderen die al eerder aan de IJVO hebben mee-gedaan. De kinderen die nog niet in onze database staan, moeten zich het eerste jaar nog opgeven door voornaam, achternaam, geboortedatum en emailadres te e-mailen naar kaartverkoop2015@ijvo.nl of het inschrijfformulier voor 20 maart 2015 op te sturen naar: IJVO, postbus 106, 3400 AC IJsselstein.. De jaren daarna kan wel volledig digitaal ingeschreven worden.

  • Ik heb geen uitnodiging ontvangen voor het digitaal inschrijven, terwijl ik al wel eerder heb meegedaan aan de IJVO. Hoe kan dat?

    Het kan zijn dat de e-mail wel is verzonden, maar dat hij bij jou binnen gekomen is in je spambox of ongewenste mail. Kijk hier dus eerst goed in. Het kan ook zijn dat in onze database een oud of verkeerd e-mailadres staat, waardoor de mail niet verzonden kon worden.
    Je kan dan een e-mail sturen naar kaartverkoop2015@ijvo.nl. Vraag daarin om je e-mail adres aan te passen.

  • Ik wil mijn vriendje/vriendinnetje aan mijn hut toevoegen, maar dit lukt niet. Hoe kan dit?

    Dat je je vriendje of vriendinnetje niet kan toevoegen aan je hut kan 3 oorzaken hebben:

    1. Je vriendje of vriendinnetje heeft zich ingeschreven voor een andere wijk. Hij/zij moet eerst de wijkvoorkeur aanpassen voordat hij/zij bij jou in de hut kan.
    2. Je vriendje of vriendinnetje heeft zich nog niet digitaal ingeschreven. Dit moet eerst gebeuren voordat je iemand kan uitnodigen om bij je in de hut te komen.
    3. Je hebt een foute naam of fout e-mailadres ingevoerd. Deze moeten precies goed zijn, anders kan je iemand niet toevoegen.

     

     

  • Ik wil met mijn vrienden in dezelfde wijk. Hoe doe ik dat?

    Als je met je vrienden in dezelfde wijk terecht wilt komen, moet je ervoor zorgen dat je (voordat de wijken ingedeeld worden) samen in een HUT zit. Eén persoon moet een HUT aanmaken. Als de HUT is aangemaakt, kan de beheerder (het kind dat de HUT heeft aangemaakt) kinderen uitnodigen om in de HUT erbij te komen. Voor deze uitnodiging is het e-mail adres nodig waarmee de kinderen zich hebben opgegeven in de database.

In- en uitloten

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Hoe verloopt de uitlotingprocedure

    De uitloting verloopt zo eerlijk mogelijk. Dit doen we door “blind” te loten. Dit blind loten houdt in dat we tijdens de loting geen namen of adressen zien staan maar nummers. Elk nummer correspondeert weer met een gezin. Op deze manier kan niemand beïnvloed worden door namen of adressen van kinderen. Het loten gaat dus erg eerlijk. Om ervoor te zorgen dat het super eerlijk gaat, wordt de uitlotingprocedure gedaan onder toezicht van een notaris. De notaris is uiteindelijk ook degene die de lootjes trekt.

  • Mijn broertje/zusje is ingeloot en ik niet, Hoe kan dat?

    De uitloting verloopt zo eerlijk mogelijk. Dit doen we door “blind” te loten. Dit blind loten houdt in dat we tijdens de loting geen namen of adressen zien staan maar nummers. Elk nummer correspondeert weer met een gezin. Op deze manier kan niemand beïnvloed worden door namen of adressen van kinderen. Het loten gaat dus erg eerlijk. Om ervoor te zorgen dat het super eerlijk gaat, wordt de uitlotingprocedure gedaanWaarschijnlijk staan jullie niet allemaal op hetzelfde adres ingeschreven. Wij kunnen niet instaan voor de juistheid van de adresgegevens. Controleer de inschrijfgegevens goed voor de uitloting. Gebruik bij gescheiden ouders ook voor alle kinderen hetzelfde adres om te voorkomen dat gezinsleden apart (en dus dubbel) meedoen bij de uitloting. onder toezicht van een notaris. De notaris is uiteindelijk ook degene die de lootjes trekt.

  • Mijn vriendje/vriendinnetje in de HUT is uitgeloot en ik niet. Hoe kan dat?

    Er wordt uitgeloot per gezin(zelfde postcode en huisnummer) en niet per HUT. Hierdoor worden uitgelote kinderen uit de HUT gehaald.

  • Is er een reservelijst waar ik op sta, waardoor ik alsnog een kaart kan krijgen?

    Nee, die is er niet. Niet opgehaalde kaarten komen te vervallen.

  • Ik ben al eens eerder uitgeloot en word nu weer uitgeloot. Hoe kan dit?

    Alleen kinderen die in 2014 uitgeloot zijn, hebben recht op een kaart. Kinderen die in eerdere jaren zijn uitgeloot doen weer gewoon mee met de lotingprocedure.

  • Ik heb gehoord dat tijdens de IJVO nog kaarten bij de poort te koop zijn. Klopt dit

    Nee, dit klopt niet. Er zijn geen kaarten meer beschikbaar.

Betalen met iDEAL

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Ik heb geen e-mail ontvangen over het betalen met iDeal. Wat nu

    Het kan zijn dat de e-mail wel is verzonden, maar dat hij bij jou binnen gekomen is in je spambox of ongewenste mail. Kijk hier dus eerst goed in. Als je echt geen e-mail hebt ontvangen, is er waarschijnlijk een typefout gemaakt bij het invoeren van het e-mailadres. Stuur in dit geval een e-mail naar kaartverkoop2015@ijvo.nl met daarin het goede e-mailadres en het verzoek te betalen via iDeal.

  • Ik heb wel met iDeal betaald, maar geen IJVO-kaart ontvangen. Wat nu?

    De IJVO-kaarten worden begin juli verzonden. Mocht je daarna nog geen kaart ontvangen hebben dan moet je contact opnemen met kaartverkoop2015@ijvo.nl en direct jouw juiste adresgegevens vermelden. Wij proberen het probleem dan zo spoedig mogelijk op te lossen.

Indelen in de wijken

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Ik ben in een andere wijk ingedeeld. Hoe kan dat?

    Er waren wijken met meer inschrijvingen dan dat er plek was. Om je toch een plekje te bieden hebben we gekeken of er in een andere wijk nog plek vrij was. Soms met gevolg dat je in een jongere of oudere wijk terecht bent gekomen. Dit leeftijdsverschil levert geen problemen op. De wijkleiding is hiervan op de hoogte en houdt hier rekening mee.

  • Ik wil van wijk / kaart ruilen. Kan dat?

    Voor de loting kies je zelf de wijk op basis van de groep waar jij op school zit. Zorg dat je met jouw IJVO-vriend(inn)en in een hut komt, zodat tijdens het indelen je zeker bij jouw vriend(inn)en in dezelfde wijk terecht komt..
    Na de loting: Nadat de loting is geweest kan er nog steeds geruild worden van wijk. Dit is echter ingewikkelder dan voor de loting. Het kan dan alleen nog als je iemand vindt die met jou wilt ruilen. Je kunt daarvoor bijvoorbeeld een oproep doen in het gastenboek. Heb je iemand gevonden die met jou wilt ruilen, dan hebben wij de goedkeuring van beide ouders/verzorgers nodig en pas dans kunnen wij de ruil toestaan. Vervolgens moet je ons op de hoogte brengen van je wijkwissel. Wij kunnen er dan voor zorgen dat al je gegevens aangepast worden in de database én dat je een nieuwe IJVO-kaart krijgt. Dit doorgeven kan je op de volgende momenten doen:

     

     

Overige

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Ik heb recht op een IJVO-kaart maar kan/wil uiteindelijk toch niet. Wat nu

    Het kan natuurlijk zo zijn dat je je IJVO-kaart hebt ontvangen maar uiteindelijk toch niet naar de IJVO kan of wil gaan. Je zou je kaart dan kunnen aanbieden aan een uitgeloot kind. Op die manier kan je met jouw beslissing ook nog iemand blij maken!
    Je IJVO-kaart aanbieden kan via het gastenboek. Hier zijn een hoop uitgelote kinderen wanhopig op zoek naar een kaart. Uiteraard mag je je kaart ook op een ander manier aanbieden. Als het gelukt is om je kaart over te dragen, moet je dit doorgeven aan kaartverkoop2015@ijvo.nl. Wij kunnen dan de gegevens aanpassen.
    Let op: U-pashouders kunnen hun kaart niet overdragen aan een ander!

  • Ik ben mijn kaart vergeten op te halen tijdens de kaartverkoop. Wat nu?

    Als de kaart niet is opgehaald, betekent dit dat de kaart is komen te vervallen. Je hebt geen recht meer op je kaart en de kaart kan ook niet meer op een ander moment worden opgehaald.

  • Ik heb een U-pas, heb ik nu recht op korting?

    Ja. Als U-pas houder heeft u recht op korting op uw IJVO-kaart. In plaats van de reguliere prijs betaald u als U-pashouder €2,50. Geef bij de inschrijving uw U-pasnummer van dit jaar door, dan regelen wij de rest.